VVD Zeist kiest Sander Jansen als lijsttrekker

Sander Jansen (lijsttrekker VVD Zeist) en Désirée Nysingh (wnd voorzitter VVD Zeist)

De leden van de VVD in Zeist hebben Sander Jansen gekozen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018.

Waarnemend voorzitter Désirée Nysingh is verheugd met de keuze voor Sander Jansen als lijsttrekker. "Sander Jansen is betrokken, energiek en daadkrachtig. Als wethouder heeft hij veel voor Zeist weten te realiseren."

Onder verantwoordelijkheid van Sander Jansen is onder meer met bewoners een gebiedsvisie voor de Utrechtseweg ontwikkeld, zal de fietstunnel in Den Dolder na jaren van praten in december 2017 eindelijk worden gerealiseerd en is met brede steun vanuit de sportwereld een plan ontwikkeld, waarmee de gemeente fors gaat investeren in de kwaliteit van de sportaccommodaties in Zeist.

"We hebben een ambitieus verkiezingsprogramma en een kandidatenlijst met stuk voor stuk goede mensen. Er zit veel energie in de partij! Ik ben trots dat ik de grootste partij in Zeist mag aanvoeren bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen. Ik heb er veel zin in." zegt de huidige wethouder voor Sport, Ruimtelijke Ontwikkeling, Wonen, Milieu, Economie en Werk & Inkomen.

Sander Jansen heeft van 2010 tot 2015 in de gemeenteraad gezeten, vanaf 2012 als fractievoorzitter. Na het vertrek van Jacqueline Verbeek-Nijhof naar de provincie Utrecht in 2015 heeft hij de rol van wethouder opgepakt. “Er liggen voor Zeist grote uitdagingen. Zo is veiligheid voor de VVD een topprioriteit. Ondanks de sterke daling van de criminaliteit in Zeist in de afgelopen jaren, mogen we nooit stilzitten. Veiligheid is nooit af. Want de vrijheid van mensen begint bij een veilige woonomgeving. Dat beseft de VVD en daar ga ik me keihard voor inzetten de komende jaren!”, aldus Jansen.

Momenteel heeft de VVD in Zeist 7 van de 33 zetels. Het is daarmee de grootste partij in Zeist. Bij de laatste verkiezingen van afgelopen maart kreeg de VVD in Zeist ruim 25% van de stemmen.