2021: in Zeist is de Muur nu ook verdwenen

De Muur aan de Van Renesselaan is eindelijk weg!

© Ernst van Splunter

Ze werden er moedeloos van, de bewoners van de Van Renesselaan. De betonnen, massieve delen van de scheidingswand gaven de omgeving rond de Zeister Werf en de Zeister Haven een sombere uitstraling en deden denken aan de Berlijnse Muur die de Duitse hoofdstad van 1962 tot 1989 in tweeën deelde. Kon dat nou niet anders? Ze gingen het vragen aan de beheerders van de Zeister Werf maar die waren aanvankelijk net zo beweeglijk als de betonnen blokken die al veel te lang het straatbeeld ontsierden. Niet vreemd dus dat dit onderwerp voorbij kwam tijdens het overleg dat bewoners van vereniging Surplus - woonachtig in het nieuwe complex Zeister Have - voerden met raadsleden van de VVD-fractie. Lang verhaal kort: deze raadsleden brachten de wens van de Muur verlost te worden onder de aandacht van de VVD-wethouder. En toen? Toen bleek beton toch beweeglijk! Bewoners gefeliciteerd, het rechterbeeld bevalt ons ook veel beter!