Opleiding en training

Opleiding en Training in Zeist

‘Ik wil meer doen bij de VVD en ik wil meer liberalen leren kennen.’
‘Ik wil een bijdrage leveren in de politiek en ik wil daarvoor de juiste stappen maken in mijn ontwikkeling.’
‘Ik wil mij beter kunnen verwoorden/manifesteren op werk, thuis of elders’

Zijn dit kwesties die bij u leven? Dan bent u op de juiste pagina! Opleiding in de brede zin en daarmee het stimuleren van liberaal talent is een essentieel ingrediënt voor een florerende, overtuigende en invloedrijke politieke partij zowel in de politieke arena als daar buiten. De VVD heeft voor u een organisatie opgetuigd die u kan faciliteren in uw ontwikkeling: landelijk, provinciaal en lokaal.

Provinciaal & Lokaal

Masterclass

Voor Zeister politici in de dop organiseren wij als afdeling afwisselend zelfstandig en in samenwerking met de VVD Regio Midden-Nederland de (regionale) Masterclass. Dit is een intensief traject van meerdere maanden waarbij u wordt begeleid, getraind en beoordeeld door landelijke en regionale toptrainers. Hier vindt uiteraard ook de talentscouting plaats voor landelijke, regionale en gemeentelijke bestuurs- en vertegenwoordigingsfuncties.

RSU

Provinciaal is de Regionale Scoutingscommissie Utrecht (RSU) actief. De RSU verzorgt de selectie en begeleiding van potentiele landelijke politici (Eerste en Tweede Kamer), maar zeker ook Statenleden, burgemeesters en wethouders.

Landelijk

Landelijk zijn de Permanente Scoutingscommissie (PSC) en de Haya van Somerenstichting actief. De PSC verzorgt de selectie en begeleiding van potentiële leden voor de Eerste Kamer, de Tweede Kamer en het Europees Parlement. De ‘Haya’ is het opleidings- en trainingsinstituut van de VVD. Bij de Haya worden trainingen (voor starter tot ervaren rot) verzorgd door gecertificeerde toptrainers. Denkt u dan aan: vaardigheidstrainingen (bv presentatietechniek en debating) en politieke trainingen (bv liberale waarden of gemeenteraadssimulatie). De trainingen bieden:
  • een stimulans in uw ontwikkeling;
  • een uitstekende manier om een liberaal netwerk op te bouwen en
  • een kader bij meningsvorming en politieke oriëntatie.

Zie voor meer informatie http://opleidingen.vvd.nl

Wilt u meer weten over opleidingen en trainingen of hebt u interesse om deel te nemen aan de Masterclass, neem dan contact op met de VVD Zeist via info@vvdzeist.nl